Livets første øyeblikk

IMG_3673

Frem til den siste uken har jeg hatt lite symptomer, bortsett fra mine vanlige magesmerter, og selv om jeg har forsøkt å ikke legge noe i det så har det uroet meg litt. Tanken på at det kanskje har stoppet opp der inne med en ny MA har jeg forsøkt å riste av meg, med varierende hell.

Men den siste uken har kroppen virkelig fått meg på andre tanker! Makan til kvalme har jeg aldri opplevd i mitt liv – det er nesten så det er på kanten til komisk, da jeg plutselig kjenner meg igjen i alle de gravide grønnfjesene man har sett på amerikanske filmer opp gjennom tidene. Planen om å spise ekstra sunt er ikke like lett å holde vedlike når det aller meste gjør meg grønn i trynet bare av tanken på det.

IMG_3669

Men, kvalme eller ei – etterhvert som dagene går virker det som om endometriosesmertene blir mindre – noe som er ekstremt lettende! Jeg får fortsatt periodevis smertetak hvis jeg pusher meg, men alt i alt så er det veldig lenge siden jeg har hatt så lite magesmerter som nå. Noe som gir meg enda litt ekstra håp om at ting ser lysere ut denne gangen.

På denne tiden ved forrige graviditet hadde vi allerede vært på to ultralyder, og var knust over uvitenheten om hvordan alt kom til å gå. Jeg hadde som mål denne gangen at nesten uansett hvor mye smerter jeg hadde, skulle jeg prøve å slå meg til ro med at dette var endometrioserelatert, og forsøke å unngå så tidlig ultralyd som sist. Den emosjonelle berg og dalbanen de ukentlige ultralydene jeg måtte på sist gjorde meg virkelig helt utmattet, og jeg ville gjøre alt for å unngå den samme opplevelsen igjen. Heldigvis ser det ut som om vi unngår den samme karusellen denne gangen, da det nå er kun 8 dager igjen til den avtalte ultralyden.

Vi begynner begge å kjenne på tryggheten og det store håpet om at kanskje alt kommer til å gå bra denne gangen, noe som skremmer meg litt. Det er jo fortsatt så tidlig, men likevel roper magefølelsen min at jeg skal slappe av – og da gjør jeg faktisk det. Plutselig tar jeg meg i å fordype meg i graviditetsapper, diverse forum og dagdrømming om at lykken endelig skal snu.

Mens jeg overhøvlet det store internettet etter alt det har å tilby om graviditet og baby, kom jeg over en video som tok nesten pusten av meg. Ta deg tid til å se noen minutter av livets magi. Det er så fantastisk å få et lite inblikk i hva som foregår inne i kroppen akkurat nå. Og vet du hva – det gjør kvalmen så innmari verdt det! 😉

7 thoughts on “Livets første øyeblikk

  1. Så herligt et innlegg, å den kvalmen, nyyyyyt den. Kvalme = sunt svangerskap 😉 masse lykke til med ultralyden ❤ koser meg med å følge deg, å krysser fingrene for et velykket resultat denne gangen ❤

    Filmen får jeg titte på en annen gang, psyken er litt tynnslitt kan man si, å babygreier er ikke min sterke side for tiden 😛

    Lik

  2. Jeg følger dere på ferden og krysser labber 💜
    Var utplassert hos din mor når hun drev blomsterbutikk og snakket med henne i dag 😃💐
    Klem fra Lene 😃

    Lik

  3. Så «kjekt» å høre at du kjenner på litt symptomer! hehe 🙂 Jeg er en liten uke bak deg og er innimellom ganske bekymret at dette ikke skal gå og alt jeg vil er å bli kvalm slik at jeg kan kjenne litt på det! haha! Jeg har heldigvis ganske ømme bryster (selv om det går opp og ned og), samt en del mensmurringer så jeg klamrer meg til de få jeg har 🙂 og kommer garantert til å angre hvis kvalmen tar meg! 😀 Så kjekt å lese at det går bra med deg! 🙂 ❤

    Lik

    • Skjønner godt at du blir litt bekymret Ingrid, jeg er også det – selv om jeg henger over doskåla 😉 Men må prøve å klamre seg fast til at statistikken er jo på vår side – det går jo som oftest bra! Krysser fingrene for deg fremover, og sender over en kvalmebølge – haha 😉 ❤

      Lik

Legg igjen en kommentar

