<3

Et bilde sier mer enn tusen ord, og akkurat nå er jeg tom for dem. (Også bokstavelig talt faktisk, da en heidundranes forkjølelse har gjort at jeg har mistet stemmen.)

e84ea008b17386e6af644b92c05f99f7

På tirsdag denne uken fikk jeg beskjed fra gynekologen at han ønsket jeg skulle komme på ultralyd allerede dagen etter, da han var litt travel fremover. Jeg ble livredd. Livredd fordi vår erfaring med ultralyd i svangerskapet er veldig dårlig. Livredd for at det jeg nå vi følte vi hadde, nemlig en liten voksende drøm i magen, skulle bli revet vekk fra oss med èn enkel undersøkelse.

Jeg sov minimalt den natten. Og når jeg sov drømte jeg utelukkende om hva neste dag skulle bringe. Og beskjeden i drømmen var alltid den samme: «her er det ingen tegn til liv».

Jeg våknet kvalm, som jeg vanligvis gjør, og gråt en skvett på badet før jeg sminket på meg et smil. Pulsen var så høy at jeg kunne høre den i øret, slik som du gjør når du har tatt deg skikkelig ut på intervalltrening. Men jeg stod stille, og det føltes det som om tiden gjorde også.

Tilslutt satt jeg der, i gynekologstolen, og holdt pusten. Jeg tittet bort på mannen som var roligheten selv, og lukket deretter øynene når legen var klar med ultralyden. En stillhet fylte rommet, og den har vi dårlig erfaring med. Men så:
«Der ser du det lille mirakelet» sa legen med et smil. Jeg sperret opp øynene og fikk se en liten bønne.»Og der slår hjertet så sterkt og fint det bare kan!» Synet ble tåkete av tårer, men likevel så jeg det. Mannen reiste seg så raskt opp fra stolen sin at den nesten velta i gulvet. Og vi kunne stirret på det for alltid. Et lite hjerte som slo og slo, jevnt og trutt. Et syn vi har ventet 4,5 år på å se. Den lille magiske bønna var 8 mm stor, noe som er perfekt størrelse når man er 6+4 (altså 6 uker og 4 dager gravid som jeg var da.) Og i følge gynekologen så absolutt alt helt perfekt ut. Plommesekken, som er den lilles næring nå i begynnelsen var også veldig fin.

Snapchat-3102754880516121620

Inni den svarte sirkelen kan du se den lille mirakelbønna!

Jeg spurte hvor stor sannsynligheten var for at det nå skulle gå bra. På nettet har jeg nemlig lest at så lenge hjertet slår perfekt og alt ser bra ut i uke 6-7 er det 95% sannsynlighet for at det ender i et levende født barn. Legen svarte meg rolig, og med et stort smil : «Dette skal gå bra det. Det er jeg helt sikker på når alt ser så fint ut som det gjør nå. Og når jeg sier det, så mener jeg det, og da pleier jeg å ha rett.» Tre store smil bredte seg rundt i rommet, og  vissheten om at det nå var fire hjerter der som slo gjorde meg lykkeligere enn noensinne.

Tenk om vi virkelig skal bli foreldre denne gangen? ❤

40 kommentarer om “<3

  1. Tåren kom her da æ så overskrifta ❤️
    Kjenner dere ikke i d hele tatt, men føler jeg kjenner dere alikavell 😀 Denne gangen skal d sååå gå bra, dette er miraklet deres, denne våren/sommern/høsten å ikke minst Jula-16, skal bli helt annerledes enn de siste 5 åra 😉
    Den følelsen å se miraklet på første UL, er ubeskrivelig. Vi var også inne til tidlig UL i 6+4, da vi fikk se lille bønna, klarte vi ikke annet enn å bare bli stumme.. Etter 5 år, så låg Mini der 😉 Vi begge fikk da en følelse av at d va gutt, ikke spørr koffor 💙 Men e i dag 33+5 med nettopp en gutt 💙
    Ønsker dere all lykke til videre,å GLEDER meg til å følge dere videre på veien 😉

    Liker

    • Morsomt at du sier det med at dere var så sikre på at det var en gutt dere skulle få. Vi har også nemlig hatt en veldig sterk følelse av hva slags kjønn det er hele veien. 😀 Tusen takk for gode ord og lykkønskninger 🙂

      Liker

  2. Nå kom det noen tårer her altså. Helt, helt fantastisk! Ja, la det endelig være sånn at dere blir foreldre denne gangen. Jeg må innrømme at jeg tror det.

    Liker

  3. Hva kan jeg si annet enn; FY FAEN SÅ FANTASTISK, GRATULERER SÅÅÅ MYE!!! Vell fortjent 👍👍 håper den sitter som et skudd nå 😉.

    Liker

  4. Så herlig❤️ Nå kan dere slippe ned skuldrene litt og bare nyte. Selvfølgelig er det rom for litt bekymring også (det blir ikke noe bedre etter mini blir født heller😉), men håper du klarer å nyte følelsen av å endelig være gravid nå! Har en skikkelig tro på at dette skal gå bra nå og gleder meg til å følge deg gjennom graviditeten! Masse hell og lykke på veien❤️

    Liker

  5. Jeg måtte lese innlegget ditt flere ganger og så kom tårene! Dette er fantastisk! Takk for at du deler:-) heier på dere!! Klem

    Liker

  6. Hva skal en si? En blir så rørt og noe så innmari glad på deres vegne. Det er bare så fantastisk! ♡ Danmark altså ♡

    Liker

  7. Så fantastisk å lese! Men er innom og leser med jevne mellomrom, og var så spent da det dukket opp mail om nytt innlegg! 😀
    Vi var selv på tidlig ul da jeg var 6+3, og fikk se hjerteslag. Helt utrolig at en liten bønne på under en cm har et hjerte som slår. Nå er jeg i uke 15, og alt står fortsatt bra til. Så at hjerteslag i uke 7 er en god indikator på at det går bra stemte i alle fall for meg! Jeg er helt sikker på at det stemmer for deg også 🙂
    Masse lykke til fremover! ❤

    Liker

  8. ❤️❤️❤️
    Så ubeskrivelig fantastisk! Nå ble jeg så glad og rørt! Gratulerer så mye med så gode nyheter og ultralyd! 😊🌸 Må alt gå deres vei i ukene og månedene framover, og dere ender opp med en liten mini i armene! ❤️

    Liker

  9. Gratulerer! Så fantastisk, da blir dere foreldre som dere har drømt om og lengtet etter, og det er vidunderlig!

    Liker

  10. Så herlig lesning, å se et bitte lite hjerte slå er magisk 💓
    Jeg kjenner nervene og kvalmen dagen og timene før en ul.

    Mona9

    Liker

  11. Kjekkaste eg har lest på lenge! Gratulera så mye ❤️❤️❤️🌸👌🏻 25 april ifjor fekk me o se et hjerteslag itte 3 år me prøving og idag sitte eg me verdens finaste så blir 4 mnd på sjølvsaste 17mai. Ønske dokke alt godt fremover å ska bli spennande å føla bloggen din vidare 😊

    Liker

  12. Gratulerer med graviditeten. Så utrolig velfortjent. 🙂 Vi så også et lite hjerte slå 6+4 og på fredag så vi en liten gutt som sprellet fornøyd rundt. Er nå 18+3.
    Krysser fingrene for i oss begge. Nyt tiden som kommer!

    Liker

  13. Gratulerer så mye! Gud for en deilig følelse det må være å høre hjerteløs! Jeg har også endo, to operasjoner og 6 forsøk senere- jeg er gravid! Vi hadde fem innsett i det offentlige før vi var ferdig der, det sjette hadde vi nå på Maigaard. Jeg har aldri vært gravid før! Hvorfor gjorde vi ikke dette før Bente-Lill?:)
    Hvem gravid app bruker du?

    Liker

    • Ja, hvorfor gjorde vi ikke dette før? 😉 Så fantastisk at også maigaard kunne hjelpe dere! Jeg bruker den appen som heter «Gravid +» eller pregnancy.

      Liker

  14. Gratulerer så mye med graviditet, Bente-Lill!! Denne gangen går det bra skal du se! Man blir bare så ekstra takknemlig når man har slitt så utrolig for å få det til ❤
    Jeg er selv gravid i uke 18 nå etter 3 års prøving, 4 IVF-innsett (tre ferskforsøk og ett frys), 2 missed abortions og masse tårer og bekymring. Ingenting kan da måle seg med å se den lille gutten vår sprelle rundt i magen ❤ ❤ ❤
    Lykke, lykke til videre, jeg er ganske sikker på at 2016 er ditt år (og mitt) 😀

    Liker

Legg igjen en kommentar